Hidup memerlukan pengorbanan. pengorbanan memerlukan perjuangan. perjuangan memerlukan ketabahan. ketabahan memerlukan keyakinan. keyakinan pula menentukan kejayaan. kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan.

Tuesday, November 2, 2010

bilew borink tetbe igt kat ctew zaman2 skolah


diam2 dah 2taon dah ain tggl kan zaman sekolah nih...wah dah besar dah ain...hihihihi....bak kate ibu klu kawen dah ade ank..hahahaah....kalakar jerk..xpk lg pon sal uh sume..yg pnting skunk nih nak blaja dulu......
jom sme2 ktew berctew.....

siapa diriku....
nme aku ain amalina binti zaidi...aku dilahirkan pd 5/10/1991....so,taon nih dah 19 thn lah aku....tp tiap2 taon pasti meningkat umur aku....aku anak sulung kepada en.zaidi bin hairi dgn pn.intan binti ibrahim....aku nih lahir kat melake....mmg owg melake lah an...tp dibsr kan di kl dan berpndah ke terenganu...smpi umur aku 3thn klu xsilap aku lah an...ayh kne tukar kje kat segamat johor...dan disini lah bermula segale gale nye....kat segamat nih lah aku knal erti pershbtan...erti kehidupan...

kat segamat aku knal lah sowg bdk tecik nih...time uh ktowg sebye....aku pggil die bdk tecik sbb die nih pelat lah sesgt (sorry my dear haleeda) ktowg rapat sgt...umah pon sebelah2 an...tp yg istimewa nye kami berdua nih....hnye aku sowg jerk yg bley phm ape die ckp....dlm family die pon xde yg phm...msti org plik kan...tp xde yg plik nye....bg aku lah...even mak die (cik ros) pon xphm ape yg che dah (haleeda) ckp...smpi pggil aku dtg uma utk explain kan ape yg che dah ckp....huhuhu...cam brt jerk an kes nih...urm...ble dah tbe umur msing2 5thn..parents msing2 pon skolah kan lah ktowg ber2 di skolah yg sme....xley pisah lah kan...skolah tabika kemas kat kg.tandong uh...ala....kowg tau kew??hihihi.....then ble ktowg nih dah naek drjh 1...ktowg still skolah yg sme...kat s.k.b.k.....ha tekalah nme pnuh skolah nih....urm...tp xlme pon ktowg skolah sme...drjh 1 uh che dah kne pindah kat IOI....sbb parents die bli umah kat sne...so berpisah lah ktowg...tp xdelah xjmpe lngsung kan....aku pon mcm bese truskan kehidupan dgn kwn2 yg laen...mse zaman kcik2 ape lah yg kte sume tau an...aku knal sehah,farahin,syazwani,musfirah,siti nur amalina(s.n)...isyh...rmi lg lah...ktowg pon blaja,blaja dan blaja....sampai lah mse drjh 3 still klaz yg sme...tp kwn bertmbh...detik nih lah aku knal ngn najwa,iqa,zulhafiz,qayyum....ktowg jdik kwn...ha,time drjh 3 nih ade lah kenangan yg agak lucu gak kowt pde aku lah...adelah sowg mamat nih...die drjh 6 aw...ley plak men tulis2 surat...konon nye nak jdik abg angkat...seigt aku die amek skali 3 org...aku,farahin n s.n....tp xlme pon sbb dah akhr thn...kan bdk2 drjh 6 pas uh naek tgktn 1...so ble ktowg drjh 4 xjmpe lg lah...ble naek drjh 4 ktowg tmbh kwn lg...nur maisarah ahmad marzuki n firdaus kamis...ble dah knal..jdik lah kwn baek...still trus kan usaha utk jdik pelajar...ktowg pon meningkat agak bsr ckit...naek lah drjh 5....kat cni tmbh g kwn...haznin ishak n siddiq...
nih lah haleeda.....

jaoh kamu tp tetap ktew igt....


detik2 knal erti pershbtan...
mse drjh 5 nih ktowg mkin rapat...mse dah ade geng...meh cni aku knal kan...ain,najwa,iqa,sehah,mai,apiz,cdek,haznin n daus....bkn lah nak ckp geng ape...mksud aku kat cni kami nih agak rapat lah nak dibanding kan ngn bdk2 laen an....smpi timbul rse cemburu pde musfirah,syaz,n farahin...hihihi...tu lah zaman bdk2 an...mse nih lah ktowg mle rapat...gduh uh ade lah tp gduh2 mnje...ble kami sume dah naek drjh 6...msing2 nak pk sal UPSR lah an...tp xjgk...mule2 jerk...pas uh maen2 blik...ha,mse drjh 6 nih bnyk gak lah perkare menarik berlaku...pde dri aku xde lah bnyk sgt..cume stu nih jerk yg aku igt...ade stu mse g klaz mlm kat skola..aku pki bju kurung yg sme wrne ngn bju melayu hznin...bley plak jdik gosip antre kwn2...dowg cipta lg..lgu nih "ya salim,salim,salim na...haznin suke ain amalina..." bley plak mcm uh an...klakar2(smbil tersnyum)....agak lme jgk lah gosip pns uh berlaku...ceh2 gosip konon...tp ble lme2 mereka pon pnt sbb aku still wat bodo jerk..yelah time uh mentah lg kowt...xtau pape...ble hilang gosip uh..timbul plak pergduhan bsr antre kami nih...mse klaz mlm jgk...niat nak bergurau change plak jdik stu pergduhan...hznin kejar aku n najwa then bley plak dlm gelap uh haznin g tumbok mkew najwa...kne mte najwa klu xsilap lah...bengkak beb...kecian najwa time uh...dlm pde uh iqa,sehah n daus sebok berkejar kejaran smbil iqa pegang mop...isyh2...plik an...mop uh iqa amek lam toilet bdk laki..urm..smpi ari nih aku pon xtau npew mereka ber3 uh maen kejar2...hihihi...rse cam comel plak ctew nih...hihihi... 
with iqa

with sehah

najwa n iqa

nih tyme rye taon 2009

with them

detik mule nye perpisahan...
ble msing2 dah duduki UPSR...msing2 terpk...mcm mne ek taon dpn mse form 1 nnti...sure kte sume nih berpisah...tp still xnak trime ktowg ckp xkan nye lah...konon nye lah nih..shbt sejati kan...ble msing2 dah berjye dpt result yg agak baek dlm UPSR...xsbr lah nih nak naek tngktn 1...nak jdik bdk bsr...hihihi....mmg xdijangke kami hilang 2 shbt...daus n cdek...tp mse ttp bejln an...so kne lah jgk truskan...kami seperti biase ttp berkwn...dan kat cni lah ktowg knal lg rmi kwn...knal dgn nisa,ariz,bobot,farah amelia,hakim,alin,ani,saidatul sophia,fikri...rmi lg lah....nih antre yg rpt kowt...sbb uh igt...tp...xlme pon aku dgn mereka...:( aku terpakse berpindah ke seremban...sbb ayh kne tukar kje kat sne....saat yg amat sukar bg aku utk berpisah dgn kwn2...sbb 10 thn aku membsr di segamat...tp ape kan daye...aku terpakse akur dgn kehendak-NYA...sbb setiap pertemuan pasti ade perpisahan...tp bg aku setiap perpisahan yg baek pasti ade pertemuan semula....

seremban....

mse mule dftr sekolah kat seremban...skolah yg jdik skolah aku seterusnye adalh s.m.k.d.h.m.r....pnjg kan...lg pnjg ble kte tulis cam nih...s.m.k.dato' haji mohd redza....kat skolah nih aku ditempat kan dlm klaz KAA(kelas aliran agama)...aku btol2 xprnh bermimpi pon yg aku akn blaja bhse arab komunikasi...rse cam xpercye...OMG...selame 1bln aku mengambil mse utk menerima hakikat perpisahan diantre aku dan shbt2 ku kat segamat dan utk menyesuaikan dri di skolah bru tu...mmg xdpt aku bygkan dlm klaz uh bdk pompuan xtegur ngn bdk laki...rse cam plik...sbb kan stu klaz knape plak xnak tgur...kte nye lah..klaz KAA nih kne jge lah sket an..aku pon..owh yeke..tp aku xpernah pon ekot cre dowg..aku wat cam bese...aku tgur jelah bdk laki an..tp lme kelamaan mereka sume dah bese jgk...mne mungkin an laki xtgur pompuan...ok,ok...kat seremban nih aku knal rmi gak lah kwn...mse form1 aku knal ngn anisa,piqah,fara,nad,dikno,lynda,cit....nih yg mne geng aku lah..kepale gle2...mse uh xde lah rpt ngn bdk laki an...rapat ngn sume bdk pompuan nih pon sbb mse pj gbung 2kelas...aku mse uh arif 2...so,ble last year form 1 uh..klaz KAA nih digabungkan...arif 1 n arif 2...mse nih lah bru rapat ngn dak2 laki...knal ngn ayap,munzir,aminy,amir,fadhlul,epul,khairi azim...mse nih lah bru aku dpt sesuai kan dri....ok ckit lah..tp kedukaan perpisahan uh still ade...then naek form 2 tmbh lg kwn...kwn laki lah...zulhadhar n muaz hilal...n time nih bru rapat ngn shymak....hihihi...ok,ok....akhrnye aku hepy gak lah kat seremban nih...poning palo den nak pk ado ko tidak kwn yg buleh msuk ngn den...mse form 3 ade laie kwn yg den knal...den knal ngn jazli(billy),acab,syaqir....kwn laki lg...tu lah rmi sgt kwn laki...tp xbermkne xde kwn pompuan ok..aku kwn gak ngn aisyah,farhah,alin,rahimah n rmi lg lah....
hihihihihi

nih tyme wat reunion kcil2an...

kami....


smt melaka tgh b4 that smk seri tanjung.....

tjuk post uh maksud nye sblom g blaja kat teknik..aku blaja kat smk seri tanjung dulu...huhuhu...1st day kat skolah uh rse cam nak nanges..sbb xknal spew2 pon..tp cube utk sesuai kan dri...1st day msuk lmbt sket..tp xpew...excuse tok student bru...urm..then ble mggu orentation aku join lah skali.urm..bley lah jgk..ade lah jgk dak2 pompuan aku knal.....tp xrapat pon...urm..aku xhepy pon kat tanjung nih..sbb aku mmg xske lah kne skolah kat tanjung....aku xske sbb bdk2 laki kat tanjung agak urm..xtau lah nak ckp cam ner kan...hnye aku jerk kowt yg tau...xlme pon aku kat skolah nih..adelah lam 3mggu jerk..then hepy sgt2..sbb dpt offer from teknik..wlupon second intake...smpi jerk kat teknik after dftr trus g hostel die..
dpt dorm F6...huhuhu...seram jgk lah..sbb yg dah ade kat lam dorm uh dah 2mggu msuk..then ble lme2 dok lam dorm uh..pergh...best gle beb dok hostel nih..kat cni lah kte tau cam ner nak berdikari...kwn2 pon ok..aku ade norien,adah,tia,dayah,kecik,umi,minah,ziera...tuh jelah yg rpt kowt...rmi lg sbb stu dorm 18org....mse form4 nih xde bnyk sgt lah yg besh nye..tp xsngke plak an aku terpilih utk jdik ajk 'kerohanian'...wow...mcm xcye jerk...gle ah an...aku sndri pon xcye..plik2..cam ner lah akak2 form5 nih plih an..then ble dah naek form 5 kne tukar dorm...wah??kami sume yg dlm dorm F6 nih kne berpecah atas arahan warden..cdey lah sesgt...tp ktowg ok jerk sbb bkn kne pndh skolah pon an..so,aku ngn tia kne lah bertukar dorm...xdelah jaoh mne dorm bru nih...kat F5 jerk..so,mkne nye kat seblah dorm F6 lah an..hhiihihihi...mule2 takot gak nak dok lam F5 nih..sbb dak2 lam F5 nih baek2 belake..xmcm aku...prangai isyh2...truk...nakal plak uh...ok,ok..aku pon redah jelah msuk F5 nih...then knal2 ngn dowg...bkn xknal cume nak tau lebih rapat...ble dah semggu...ok dah..rupe2 nye dowg nih pon pale otak gle2....mmg enjoy lah kan...bertmbh tmbh lah kwn aku...kat F5 aku ade IENA,NIZA,PYPAH,IECAN,TIA,BUM,FARIHAH,SUE,NURIL n last YCA....dowg sume nih rapat sgt2 ngn aku...enjoy...untill now ktowg still cntc aw...ade 2 owg lg kwn yg aku rpt time F5 nih...ATIQ N IEJA...kami hepy sgt2...mse F5 nih jgk lah aku ade tnggungjwb yg bsr jgk lah...kan mse F4 aku nih ajk kerohanian..dan secare xsengaje dan sengaje aku dak2 nih plih jdik ketua kerohanian blok n surau...fuhh...mmg brt...klu bersubahat dose an..tp dowg pggil aku ketua kerock...sbb aku nih xkesah sgt asal kan xmnyusahkan aku sudeh..hihihi...ble dah dekat nak spm aku n yg laen pon study lah (wah,study lah sgt)<< utk dri sndri...hihihi...:D ble dah abis jerk paper ktowg pon tamat lah zaman persekolahan...jdik sume yg tggl skunk nih hnye lah kngan yg abadi dlm igtan sume org....termsuk dri ku ini..hihihi... 

tyme kat teknik....

nothing......





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...