Hidup memerlukan pengorbanan. pengorbanan memerlukan perjuangan. perjuangan memerlukan ketabahan. ketabahan memerlukan keyakinan. keyakinan pula menentukan kejayaan. kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan.

Thursday, March 3, 2011

mungkin satu hari nanti....

assalamualaikum....

hurm..terbce plak stu cerpen pndek nih..kat iluvislam....kdg2 ade btol nye ape yg ctew uh sampai kan...yelah mungkin hari nih ktew xbernsib baek mcm mne org laen...sume org slalu kate yg kehidupan nih ibarat roda yg berputar...kadang2 ktew berada diatas dan kadang2 ktew berada dibwh...xsemsti nye klu ktew gagal hari nih ktew akan gagal wat selama lamanye...cantoh nye kalau ktew asyik tengok mmbr ktew sume nye slalu sgt dpt keputusan yg baek2 jerk xkre lah tyme exam final kew tyme test kew tyme quiz kew an..tp ktew nye result mcm hampeh...mungkin Allah uh nak soh ktew berusaha lebih lg kowt...yelah usaha uh an penting...klu asyik nak berserah jerk pon xde gune klu ktew x berusaha...tpu lah an klu ktew nih xde perasaan jeles blew tgk mmbr2 ktew sume nye berjaya...ktew x..tp ktew kene igt mungkin ini adalah salah stu ujian dlm kehidupan ktew...(igt blaja jerk kew ade ujian bagai) 

xyah lah crik contoh jaoh2..meyh aku bg contoh sal diri aku sndri...aku ramai sgt mmbr...mmbr2 aku sume pandai2...dowg slalu jerk berjye lam sume bnde..dri UPSR sampai lah SPM aku xpernah pon rse yg keputusan aku uh memuaskan ibu ngn ayh..tp bg aku sekurang kurang nye aku dah cube yg terbaek wlupon agak mengecewakan...oke2..sampai skunk nih ramai mmbr2 aku yg dah nak abis blaja pon..tp aku bru nak start blaja...hurm..aku xkesah sume uh..aku xpedulik ape pon owg nak ckp...aku tetap ngn niat aku nak blaja sampai berjaya...wlupon kdg2 uh ade rse jeles kat mmbr2 aku yg dah part3 part4 kat UiTM nih...sedangkan aku bru part1...hurm...its oke bg aku..blaja nih xkre umur..slagi ktew mampu..ktew usaha..dan selebihnye tawakkal...

ari nih aku blaja dlm bnde yg bkn bidang aku..bkn minat aku..tp sbb aku msih disini..di UiTM nih..sbb aku nak blaja..xkesah lah lari dri bidang aku or what..aku tetap aku....mungkin rezeki aku kat cni kat bidang nih kan...so aku kene lah usaha lebih..insya allah...=)

ckp sal kehidupan plak..xsume org kehidupan die perfect...xsume org bahagia....mungkin hari nih die bahagia tp esok luse ktew xtau an....(bkn lah nak mendoakan tp inilah hakikat kehidupan)
hurm..mcm aku...aku skew sgt2 tgk sume mmbr2 aku bahagia...aku skew doakan kebahagiaan dowg sume...yg dah ade teman uh lg lah aku doakan supaya mereka disatukan dgn ikatan yg sah...hurm..yg ramai peminat pon aku tetap mendoakan mereka supaya dpt menilai yg mne stu yg terbaek utk mereka akn dtg nnti..bg aku biar skunk nih aku lihat kebahagiaan mereka...kerana ape..kerana blew mereka bahagia aku pon tumpang bahagia...wlupon kdg2 aku xmampu nak menipu diri aku sndri...tp xpelah klu berckp soal pasangan uh..nnti2 lah yerk aku pk..sbb biar lah Allah yg menetukan segala gala nye...mungkin dgn cre nih aku dpt muhasabah balik diri aku dri segala perbuatan atau pon perkara yg pernah berlaku sebelum2 nih...biar lah aku perbaiki ape yg sepatut nye aku perbaiki utk menjadi pasangan org laen...

eh,mcm dah bnyk sgt plak aku membebel nih..oke2..ape kate kowg sume klu ade mse lapang uh g lah bce cerpen2 yg ade kat iluvislam uh..best2 sume nye..dan sume nye ade pengajaran yg amat bernilai...renung2kan lah yerk wahai teman2 ku....
=)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...