Hidup memerlukan pengorbanan. pengorbanan memerlukan perjuangan. perjuangan memerlukan ketabahan. ketabahan memerlukan keyakinan. keyakinan pula menentukan kejayaan. kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan.

Friday, March 18, 2011

hebat nye "DIA" sebagai seorg sahabat....

assalamualaikum....
hye2....lme nye xupdate blog...sorry pde spew2 yg follow blog nih..hohohoho...ade kew yg follow??

oke2..back to my n3 yg nak ctew nih...
aku ramai sgt2 kwn...sampai aku sndri pon xterkre...tp kan...
aku msih lom dpt lg nmpk siapa kwn aku yg akn ssh senang sme2 ngn aku...aku terase mcm msih mencri cari...msti pelik kan...sesetgh pompuan kat luar uh heboh dok cari pakwe,laki hensem or ape2 aje lah yg boley jdik kan teman mse sunyi tp aku heboh plak nak kwn@sahabat@teman....knape yerk??sbb bg aku sahabat lah segala gala nye...oke2...mmg lah akan ade yg ckp gler kew ape ko nih...bkn nye nnti ko nak kawen ngn mmbr ko uh...dah lah mmbr pompuan..isyh...bior lah bebenor...

Pada aku sahabat adelah seseorang yg boleh susah senang bersama-sama kite.. kalau nak tahu dia sahabat sejati atau tidak... pada aku... sahabat nie dia sanggup bersusah payah utk kite especially bile kite berada di dalam keadaan susah & berduka... dia yg sanggup menangis bersama-sama kite... tidak ade perasaan iri hati diantara satu sama yg lain... sahabat juga sanggup mengharungi apa jua cabaran dan dugaan... ibarat mencubit peha kiri peha kanan jua terasa... itu lah yg aku boleh katakan dan rasakan sahabat sejati dan sehidup semati...

Memang tak dinafikan sangattt susah nak mencarik sahabat2 begini... tetapi malangnyer ade juge sesetengah manusia yg tak penah bersyukur dan berterima kasih apabila dikurniakan sahabat sejati! aku tak tahu sama ade dia sedar atau tidak yg dia mempunyai sahabat sejati... tapi itulah malangnyer bile dia tidak sedar.. sesungguhnya dia telah kehilangan sesuatu yg sesunguhhnya sangat2 susah nak dicari dlm hidup ini!

Aku rasa & berpendapat... banyak org yg suke takat nak berkawan ala.. gitu gitu aje.. like sooo sooo dah laahhh.. tak mo berat2 kan kepala biler berkawan rapat.. susah nak jaga hati maybe.. but to me.. kalau kite betol2 paham memahami... sayang menyayangi antara satu sama lain... aku rasa masalah ini takkan timbul! sama jugak lah dlm hubungan suami isteri.. kalau kite tak paham memahami... maka sangat mudah satu ikatan rumahtangga tu nak runtuh... well.. it's an communication BREAKDOWN! so... dlm sesuatu perhubungan tuu... sifat saling paham memahami adelah sangatt penting!  Oh yaa.. bertolak ansur juga penting!

Malangg seribu kali malanggg.. bile ade manusia yg tak reti nak value & appreciate erti dan jugak nilai sesebuah persahabatan!  ade manusia yg sangatt durjana sampai sangggup menggunakan sahabat demi kepentingan mereka sendiri!  biler susah... pandai di carik... sahabat dia jugak lah di cariknyer.. sanggupp... time tu dan2 dia ingat pada sahabat nyaa.. tapi biler dia dah senang... biler dia dah dpt apa yg dia mahukan... teruss.. dengan sekelip mata dia boleh lupaa akan segala pertolongan ikhlas yg penah sahabat dia berikan!  lagi sadisss... biler ade jugak sesetengah manusia yg boleh dan sanggup hingga sampai tahap memfitnah sahabat sendiri!  tanpa usul periksa dan jugak tanpa sebarang bahan bukti... mereka tanpa rasa sedar diri memfitnah sahabat yg telah banyakk membantu mereka selama ini...   

Isshh.. macam2 kerenah manusia nie kan... itu belum lagi yg sahabat makan sahabat... ok.. kenapa aku tak guna perkataan KAWAN disini.. sbb pada aku kawan itu adelah terlalu general... kawan nie adelah golongan kenalan kite yg kite berkawan.. tetapi kite tak se-close like we will share lots of our story with them... especially our private life... and also our problems... however... kalau kite dah close with seorang kawan.. kite dah mula percaya pada mereka.. kite akan mula bercerita banyak perkara tanpa ade sebarang sempadan.. we will share everything.. our sadness & happiness with no border line in it!  begitu lah bile dah ade kepercayaan... disitulah bermulanyer episod sebuah persahabatan... dari kawan bertukar menjadi sahabat setia yg sanggup susah senang bersama...

Just remember.. your true friends will never betray you... sahabat sejati takkan penah menikam kamu dari belakang... dia takkan mengumpat akan hal kamu... dia tidak akan membiarkan kamu dalam kesedihan... kamu boleh rasa ade sifat dan nilai kejujuran dlm pertalian persahabatan kamu.... sahabat sejati juga akan ingat dan mengenang segala pertolongan yg penah kamu berikan pada diaa..  dan juga sahabat sejati akan sentiasa memberi kritikan yg membina dan menegur segala kelemahan kite.. 

Yea memang betol.. no body is perfect! ade masa pasti kite akan ade juga perselisihan faham... tapi disitulah kite perlu pupuk sifat faham memahami... kalau ade any arguements.. just argue on it.. then later just forgive and forget... BUT with 1 condition... DO NOT repeating the same mistake again and again.... try to give and take... understand each other more... then insyallah... you'll happy forever and ever! ;)

ha..kan dah pnjg aku berctew tntng erti sahabat...hurm..so kowg ley nmpk kan...betapa pnting nya seorg sahabat....buat mse nih...bg aku sahabt yg sntiasa ade ngn aku ialah...nurhanis johari,khairunnisa zulkifli...sbb mereka yg memahami sye...
hanya aku jerk yg tau knape mereka ber2 nih hebat sebagai sahabat aku...

THANK YOU TO BOTH OF U.....!!!
ILYSDM.....!!!<3

1 comment:

Nisa Zul said...

thanks my dear honey star...
will always be with you whenever you need me.
insyAllah will always do...
amin~

i love you so much~!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...