Hidup memerlukan pengorbanan. pengorbanan memerlukan perjuangan. perjuangan memerlukan ketabahan. ketabahan memerlukan keyakinan. keyakinan pula menentukan kejayaan. kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan.

Thursday, October 13, 2011

kecantikan seorang wanita...

assalamualaikum..

hye2 sume...
oke2 kali nih mcm nak membebel sikit..
walaupun aku nih xde lah pandai sgt dlm bab yg menyentuh agama nih tp xsalah kan kalau ktew ingin belajar(maksud disini xdelah alim sgt tp teringin)..
sbb allah pun menyuruh umat nye belajar semampu yg boleh..huhuhu..terasa mcm lctrr plak bebel2 kat student die an..hikhikhik..
oke2..nak ckp sal "CANTIK"..
mcm2 bnde ktew boley tafsir kan dgn perkataan nih..lgi2 kalau lelaki blew ckp sal cantik mule lah nak ckp saL pmpuan..kenapa laa lelaki skew pilih yg cantik..jwpn sbb nnti sedap mtew memandang..tp pernah x ktew pk cantik dri segi akhlak??
ramai kdg2 xterpk kalau yg pk uh alhamdulillah..bgus sgt...
perempuan nih ssh..kalau setakat cantik luaran perangai na'uzubillah..pun xde gune nye kan..sbb sejahat jahat lelaki tetap ingin kan seorg perempuan yg baek..dah uh kalau lelaki jht pilih perempuan jht alamat nye..hancur laaa dunia nih..sekurang kurang nye kalau yg jht dpt yg baek mudah mudahan dpt jgk yg baek membimbing yg jht uh an...insya allah...

pada perempuan2 yg kat luar sana yg merase kan diri die xcantik jgn lah sesekali rase rendah diri..sbb sebaek baek kejadian dimuka bumi nih adelah manusia..so mkne nye sume org cantik laaa an..cume msing2 ade kelebihan sndri..kalau2 ade yg pk "aku nih xde pakwe lgi,die uh cantik mmg laa rmi owg skew,aku nih xcantik kowt sbb uh xde pakwe"
don't..jgn pk mcm uh oke...sbb insya allah satu ari nnti dtg lah jodoh ktew..kan allah dah tetap kan jodoh ktew sejak dri mula ktew bersenyawa dlm rahim ibu ktew..cume ktew xtau spew jodoh ktew,dan blew die sampai...tp insya allah kalau ktew bersabar adelah nnti..so jgn pk sbb ktew xcantik ktew xde pakwe..slh uh..

ha,satu lagi slalu nye kalau tgk mereka yg kurang keyakinan nih msti akn ckp "aku malu laaaa,aku kan xcantik,nnti msti rmi yg ketawa kan aku"
owh syg2ku..jgn pk mcm uh..xelok aw..kalau awk rse nak pki sme mcm org kamu rse kan cantik uh..pkilah..cume yg perlu ade keyakinan..blew ktew yakin dgn diri ktew..insya allah sume bnde akn jdik cantik..so jgn lah malu utk berhadapan dgn org rmi..mulut org syg mmg ssh utk ktew tutup..so,let it be..biar lah ape org nak ckp sekali pun yg pnting diri ktew ktew tau lah kan..tp peringatan jgk..jgn lah kalau bnde or pakaian uh xsesuai ngn ktew ktew nak jgk redah kan..xpasal pasal ktew plak dpt malu..
insya allah ape yg terbaek buat ktew akn tetap jdik yg terbaek pokok pangkal nye hati dan diri ktew..kenalah selalu ikhlas.. =)

SAYA TAHU SAYA TAK CANTIK
Saya tahu saya tidak cantik.. Tapi, walaupun saya tidak cantik, saya tetap ada kelebihan..
Kerana saya tidak cantik, saya tidak jadi mangsa gangguan lelaki-lelaki yang rosak akhlaknya.
Kerana saya tidak cantik, saya dapat pelihara diri saya daripada pandangan bernafsu lelaki yang tidak menjaga pandangannya.
Kerana saya tidak cantik, saya selamat daripada menjadi senjata iblis mencairkan iman lelaki.
Kerana saya tidak cantik, saya tidak mendapat fitnah dan cemburu daripada wanita-wanita lain.
Kerana saya tidak cantik, saya tidak mengharapkan pujian daripada mana-mana lelaki dan wanita.
Dan kerana saya tidak cantik, akhirnya saya menemui insan yang ikhlas mencintai saya seadanya.
Kerana saya tahu.. Saya tidak cantik pada pandangan manusia.. Maka saya akan berusaha agar kelihatan cantik pada ALLAH.. Kerana bukan kecantikan dunia yang saya kejar... Tapi KECANTIKAN di akhirat kelak..

renung2kan lah yerk ape yg sye ckp nih..sekadar berkongsi berdasar kan pengalaman hidup walupun bru 20thn..

ISLAM ITU INDAH...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...