Hidup memerlukan pengorbanan. pengorbanan memerlukan perjuangan. perjuangan memerlukan ketabahan. ketabahan memerlukan keyakinan. keyakinan pula menentukan kejayaan. kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan.

Friday, July 8, 2011

pemilik cinta yg sebenar...

assalammualaikum...

hye2 sume...

kali nih kembali kat blog nih hanya utk menyata kan syukur pada allah s.w.t.
kerana ape..hurm..kerana aku rse aku dah dpt jwpn kepada sume persoalan yg slalu bermaen dibenak ku...
ya allah betape hebat nye ujian yg engkau dah bg kat diri hamba mu ini..aku sedar skunk nih sbb ape sume percntaan aku dgn ex2 bf aku xmnjdi..kerana mereka sume xpernah menghormati aku sebagai seorg perempuan..kerana ape aku berkata sedemikian..bkn lah mmburuk kan mereka..xbaek ktew buruk2 kan owg..tp aku rse kowg sume yg bce nih pon dah boley agak ape yg aku maksudkan...aku bersyukur sgt2..mungkin kerana ade yg lebih baek utk aku dri mereka semua..aku baru tersedar setiap hubungan itu perlu ade restu dari-Nya..iaitu pemilik cinta yg sebenar..sekiranye setiap pasangan itu terlupe dgn pemilik cinta sebnar..xkekal lame lah hubungan itu..ye aku xmalu utk mengata kan aku lalai dan alpa ketika bersame ex2 bf aku yg dulu..baru sekarang aku sedar..aku xkan dpt miliki cinta yg sejati sekiranye aku sndri melupakan pemilik cinta yg sebenar...pada mereka yg menyedari sume ini alhamdulillah...sekiranye mereka yg belum sedar..sedar lah secepat nye..kerana cinta yg ktew bina sesama manusia itu ade pemilik cinta yg sebenar...dan pemilik cinta yg sebenar itulah yg akn menentukan sama ade mereka yg ktew cintai itu(sesame manusia) adalah jodoh ktew atau tak..sekarang bru aku tau segala2 nye..mugkin kerana aku xpernah berjaya dlm cinta yg aku bina sesame manusia adelah kerana aku dah org2 tersebut selalu alpa dan lupe kepada pemilik cinta sebenar..kdg2 langsung xigt kowt..dah akhirnye hari ini aku tahu dan aku sedar betape pnting nye mencintai pemilik cinta yg sebenar..kerana segala nye adelah ketentuan pemilik cinta yg sebenar itu...sekarang baru lah aku sedar xperlu sedih atau kecewa kerana kehilangan mereka sume..kerana aku masih ade lg cinta di dalam hati ini..dan cinta aku ini hanye utk pemilik cinta yg sebenar..bagi aku dielah yg layak memiliki cinta yg ade dlm diriku ini..dan sekiranye ade manusia yg bergelar adam hadir dlm hidup aku..aku akn mencintai dia hnye kerana utk pemilik cinta yg sebenar itu..dan aku akn sentiasa berdoa kepada allah..agar aku dpt membuka kembali hati ku ini utk berusaha mencari cinta yg hakiki..dan cinta aku ini hnye utuk pemilik cinta yg sebenar iaitu ALLAH S.W.T.

semoga segala nye terjawab disini..
dan aku berharap semoga cinta yg dtg  pada aku itu juga adalah kerana cinta pada pemilik cinta yg sebenar sepertimana aku membenarkan cinta ini bertahta didalam hati aku ini...

terima kasih ya allah...
alhamdulillah..
syuk'ran jazilan ya allah...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...